CatMart – Catalunya busca vida a Mart

Una proposta de l’Associació Hypatia Mars

CatMart és un projecte de divulgació científica de l’Associació Hypatia Mars, que pretén apropar Catalunya a Mart. Dirigit a les escoles públiques catalanes i especialment a les nenes, el projecte gira entorn de la pregunta de si hi ha vida a Mart. El projecte consisteix en l’anàlisi de mostres de sorra marciana recollides per la tripulació Hypatia I durant la seva missió anàloga a la Mars Desert Research Station (EUA) a l’abril de 2023. CatMart es desenvolupa en cinc fases: 1) selecció de deu centres educatius (incloent quatre en zones rurals); 2) creació de materials audiovisuals per explicar el projecte; 3) generació del contingut per a realitzar l’experiment a les aules; 4) implementació a les escoles; i 5) visita d’una tripulant d’Hypatia I al centre educatiu. El projecte pilot busca generar material didàctic científic de qualitat i perdurable, és a dir, que permeti a docents de tota Catalunya la seva futura implementació de forma autosuficient, emprant una metodologia ‘hands-on’. A més, CatMart fomenta dones científiques referents al territori català.