Economèdia. Preus enlaire!

Una proposta de Pol Guillaumes

Economèdia és un projecte transmèdia de divulgació acadèmica d’economia i ciències socials. Preus enalire! és un podcast de deu capítols per explicar la inflació i el seu efecte l’economia i la societat. Cada episodi donarà lloc a una conversa entre una economista o científica social i una persona jove – amb diferents nivells de coneixement de ciències socials.
Cada episodi girarà al voltant d’un sector o producte. A partir d’una introducció del producte parlarem del seu pes en el dia dels consumidors, les dades d’inflació, i com això afecta les famílies i els joves. Aquesta discussió inclourà també una explicació sobre literatura acadèmica que lligui aquest producte a la desigualtat, salut, consum, producció ecològica o altres dades d’interès.
Tots els episodis incorporaran un component humorístic i distès. La conductora del programa s’encarregarà de guiar una discussió informada, però també d’explorar l’element satíric: Creus que és legítim que jo robi sabó de la feina per compensar la pèrdua de poder adquisitiu? I si ens féssim tots celíacs?.
Llista d’episodis temàtics: Habitatge, Preservatius, Comunicacions (mòbils, i internet), salsa de tomàquet, tampons i compreses, electricitat, cereals, roba, paper de vàter, els productes