Neuroboros

Una proposta de Sara Ibañez, Daniel Duque i David Sánchez

Entre 2015 i 2050, el percentatge dels habitants del planeta majors de 60 anys quasi bé es duplicarà, passant del 12% al 22%. A Catalunya, l’any 2040 el 26% de la població tindrà 65 anys o més. Aquests increment de l’esperança de vida comporta malalties cada cop més visibles, sent el nostre cervell un òrgan especialment susceptible. Sabent això, és essencial conscienciar sobre els beneficis d’uns hàbits que puguin millorar la nostra qualitat de vida al present i al futur, ajudant a mantenir un cervell saludable a mesura que envellim. Sobretot perquè el nostre estil de vida, cada cop més ràpid, deixa molt poc temps per pràctiques com l’esport i una alimentació sana, sent cada cop més difícil adquirir hàbits saludables.

La neurociència és una eina magnífica per a divulgar la relació entre aquests hàbits i el cervell: és transversal i abarca moltes àrees d’interès. Per això, proposem desenvolupar una aplicació per Smartphones que planteja el repte de seguir hàbits saludables mitjançant una neurona virtual que es veu afectada pels nostres hàbits, el Neuroboros. Desenvoluparem un producte mínim viable, on l’app vindrà integrada dins d’un projecte educatiu d’un trimestre de duració i acompanyada de píldores educatives en neurociència.

PENDENT DE FINALITZAR