Els Robots científics, una col·lecció de contes

Una proposta de l’Anaís Garrell

La robòtica és un camp jove de poc més de mig segle d’edat. No obstant això, el seu alt grau de pluridisciplinarietat es manifesta a través del seu caràcter transversal a moltes àrees científiques així com a diferents branques tecnològiques i d’enginyeria de gran calat en la societat. No és estrany, per tant, l’abundant atenció mediàtica que genera i el gran interès que causa. La capacitat de fascinació que desperten en el públic infantil els avenços en robòtica pot usar-se com una eina per a divulgar i apropar la ciència a el públic en general. Gràcies a la robòtica es poden aconseguir explicar conceptes científics en àrees com ara la geometria, la física o la informàtica d’una forma atractiva.

Conscients d’aquest fet, es proposa el present projecte, la creació d’una col·lecció de 5 contes per aprendre què és la robòtica i com pot ser emprada actualment. El públic objectiu seran nens d’entre 4 i 6 anys, la doctora Anaís Garrell serà l’encarregada de dotar la part científica del projecte, i l’escola Aula portarà l’assessorament didàctic i educatiu. A més a més, cada conte vindrà acompanyat d’uns videos educatius per a dotar als professors de les escoles del coneixement necessari per a explicar els nous continguts.