L’observatori de l’Ebre en vinyetes

Una proposta de’n Toni Térmens

El còmic de l’Observatori vol ser una eina de difusió de la història i la ciència realitzada a l’Observatori de l’Ebre des del seu naixement fins a l’actualitat. I sobretot una plataforma d’accés al públic juvenil per tal de despertar vocacions i fomentar l’estima cap al coneixement científic.

A través del fil conductor d’un visita escolar al centre, els alumnes protagonitzen un diàleg amb diferents científics al voltant dels punts claus de la recerca realitzada a l’Observatori durant els seus més de 100 anys d’existència i fins a l’actualitat.

Aquest ajut permetrà l’edició i publicació de la revista i la producció d’una exposició que quedarà com a fons permanent i recurs pedagògic de les visites a l’Observatori.

El llenguatge del còmic forma part de l’imaginari infantil i juvenil, i suposa un accés a continguts que de vegades ens poden semblar complicats d’explicar i fer entendre. Malgrat tot, l’evolució del mitjà dels darrers anys el confirma com un llenguatge madur i molt versàtil capaç de crear obres d’alt contingut artístic i narratiu, que no ha d’envejar en res a les altes obres literàries i cinematogràfiques.”