Psiquiatube

Una proposta de Cristian-Daniel Llach i Jordi Planes

La psiquiatria és una disciplina mèdica que genera una barreja de fascinació, respecte i temor, però que en qualsevol cas, no deixa indiferent a ningú. #Psiquiatube és un canal de divulgació sobre psiquiatria en català per a comprendre millor la complexitat de la ment humana i els trastorns mentals. La iniciativa és fruit de la col·laboració entre el psiquiatre Cristian Llach, que relata els diferents capítols, i l’artista Valentina Silva, que els il·lustra i edita per a fer-los totalment accessibles.

El canal conté una sèrie de capítols amb continguts de psiquiatria i salut mental, fonamentat en la més recent evidència científica, i orientat específicament a població juvenil i adolescent. El projecte es justifica pel creixement significatiu de la patologia mental a la nostra societat i al llarg dels últims anys, especialment en aquest mateix sector de la població. Visualitzem la nostra proposta com una eina útil a l’hora d’abordar aquest problema, emmarcada en les estratègies de psicoeducació que han demostrat ser eficaces en múltiples estudis. Considerem que en el mercat actual no hi ha un producte que compleixi els criteris de fiabilitat, exhaustivitat i adaptació a públic juvenil com els que pretenem pel nostre, pel que serà un element innovador en si mateix.

Quan algú experimenta una alteració significativa del pensament, les emocions o la conducta (PEC) de tal manera que li suposa una interferència en la seva vida, és el moment de demanar ajuda. Aquest canal pretén informar per a empoderar les persones a buscar suport en el moment i de la manera més adequades.