Viatge temporal segons Novikov

Una proposta de Joan Planas

Una experiència immersiva en la temàtica d’un viatge temporal. Crearem un espai que imitarà una màquina on les visitants podran “viatjar” en el temps, essent protagonistes d’una història de ciència-ficció.

La història es basa en el teorema de l’autoconsistència de Novikov (1935), que assegura que la física permet viatges temporals mentre no es modifiquin els esdeveniments ja passats. Aquest argument ha estat utilitzat en històries de ciència-ficció com ara Cronocrims (2007) o Primer (2004) que prenem com a referents.

Plantegem una experiència gamificada on les persones visitants han de resoldre una situació “viatjant” al passat. En fer-ho, però, s’adonen que, encara que intentin modificar les seves accions, aquestes estan ja predeterminades.

Integrem en la proposta conceptes científics com la deformació de l’espaitemps, la relativitat general d’Einstein, la causalitat o el lliure albir. Utilitzem el disseny d’interacció, la tecnologia i la teatralització per fer-ho immersiu i divertit, alhora que adaptem el llenguatge a la divulgació per a tots els públics.

L’experiència està pensada en sessions de 30 minuts per a grups de fins a 6 persones.