Heus aquí… la ciència

Una proposta d’Eduscopi, S.L.

A tots ens agrada que ens expliquin contes. Viatjar i viure experiències a través de les seves històries. Patir i gaudir amb els i les protagonistes, conèixer el seu món i seguir de prop les seves gestes i aventures. I si els nostres protagonistes fossin científics i científiques que han participat en descobriments cabdals de la ciència? Darrere de cada descobriment hi ha una història fascinant, un esforç col·lectiu per arribar a una fita i uns esdeveniments que ens permet respondre les preguntes: Com sabem el que sabem? Com hem arribat a saber-ho?

Proposem un podcast per a nens i nenes de 8-9 anys que els endinsi en aquestes històries, amb format i to de conte, locució ad hoc i efectes de so. Les temàtiques a tractar inclourien diverses branques de la ciència com la medicina, l’espai o la física. No es pretén abastar tot l’espectre del coneixement científic sinó més aviat oferir històries motivadores i emocionants.

El protagonisme serà paritari i es preveu que algun dels capítols expliqui una història que hagi tingut lloc a Catalunya on apareguin personalitats científiques com ara Anna Veiga, Josefa Barba o Joan Oró. També es donarà veu a nens i nenes d’escoles rurals que faran preguntes sobre cadascuna de les temàtiques.