La Hipòtesi Absurda

Una proposta de l’Irena Seara i l’Antoni Bertólez

La Hipòtesi Absurda (LHA) és un pòdcast de ciència, societat i cultura que reivindica una manera de mirar el món: transversal i curiosa, alhora que crítica i rigorosa. Cadascun dels seus deu capítols s’emmarca en una premisa surrealista que s’enfronta des d’aquestes tres perspectives complementàries. Situacions absurdes que, de més o menys amagat, són un reflex de problemàtiques humanes reals, si bé en un mirall distorsionat.

Cada episodi indaga en com la ciència i la cultura donen resposta a aquestes premises hipotètiques, alhora que es qüestiona l’status quo social des de la llunyania de la hipòtesi absurda. Els temes escollits són temes complexes, de plena actualitat, que amoïnen sobretot a les persones joves. El seu tractament des de perspectives i mètodes diferents, així com una atenció curosa al rigor científic, permeten una visió crítica que genera més preguntes que respostes.

LHA és un pòdcast divertit, gens alliçonador. La mateixa absurditat que dona lloc a la reflexió, també és una eina de joc per a un humor irònic, fresc i desenfadat. A través de mons de Barbie o deliris de magnats, els dos presentadors –joves i apassionats de l’humor– faran del descobriment científic i la reflexió social una qüestió apassionant.