Maletes aeroespacials GoSTEM: de l’espai a l’aula

Una proposta de GoSTEM Associació

GoSTEM és una jove associació sense ànim de lucre que té l’objectiu de motivar a joves estudiants de Catalunya a interessar-se de les disciplines STEM, mitjançant l’atractiu de l’espai. Després de portar dos anys organitzant activitats educatives a escoles de Catalunya, plantegem la següent proposta:
Crear i provar un total de 6 maletes educatives, amb contingut audiovisual per tal de executar l’activitat de forma completament autònoma. Amb aquestes, tenim l’objectiu d’arribar a una mitjana de 240 escoles i més de 3840 alumnes l’any.

Les maletes educatives contindran, a part de tots els kits, experiments i material didàctic, una gravació que permetrà gaudir de l’activitat sense cap preparació prèvia per part del professorat.

Els títols de les maletes educatives que es plantegen són:
1 – Sonda estratosfèrica FPV, arribem al cel per explorar l’atmosfera.
2 – Els CubeSats, com es construeixen els satèl·lits?
3 – El camí de la llum, com funcionen els telescopis?
4 – Un viatge per la història del sistema solar a través dels meteorits.
5 – 5G, construïm un hort urbà autònom gràcies als satèl·lits.
6 – Construïm coets, el principi d’acció-reacció.

Ho pots trobar a: