Ments meravelloses

Descobrint les vides darrere de les matemàtiques

Una proposta del Consorci Centre de Recerca Matematica

Aquest projecte de divulgació busca destacar vides i llegats notables de vuit matemàtics (quatre homes i quatre dones) que han impactat la història i el desenvolupament de les matemàtiques. Crearem un canal de YouTube i un pòdcast per oferir un retrat ric i accessible de cada figura, mostrant tant el seu impacte científic com les seves vides excepcionals. En molts casos els matemàtics i matemàtiques escollits han estat pioners en les seves disciplines. Això ajudarà a reforçar referents i explorar la dimensió més humana de les matemàtiques. El format de la proposta és doble: d’una banda, tindrem vídeos resumits i dinàmics (5-7 minuts), i de l’altre un pòdcast més extens (30-40 minuts) per poder oferir un contingut més complet i ampliar els perfils dels vuit matemàtics i matemàtiques. En els dos formats participaran experts que ens ajudaran a entendre i apreciar el llegat d’aquestes figures que encara influeixen en la feina dels matemàtics i la seva recerca avui dia. Des del Centre de Recerca Matemàtica, institució de recerca referent a nivell nacional i internacional, buscarem amb aquest projecte inspirar l’interès per les matemàtiques i promoure referents per estimular les vocacions científiques entre els més joves.