Els satèl·lits catalans amb realitat virtual

Planetari amb ulleres de realitat virtual

Una proposta de GoSTEM Associació

GoSTEM és una jove associació sense ànim de lucre que té l’objectiu de difondre les ciències i les tecnologies relacionades amb l’espai arreu de Catalunya. Una de les problemàtiques que s’han identificat a l’hora de fer difusió de les ciències de l’espai és la centralització de planetaris i museus a les grans ciutats. És per aquest motiu que presentem un projecte que consisteix en la reinterpretació dels planetaris convencionals mitjançant l’ús d’ulleres de realitat virtual.
L’experiència audiovisual consistirà en un viatge a través del sistema solar, en el que s’explicarà com funcionen i perquè serveixen els satèl·lits. Per fer-ho, es visitaran els nano-satèl·lits catalans: El Menut i l’Enxaneta, els quals agafaran vida per explicar-nos les diferents aplicacions dels satèl·lits: observació terrestre (Menut) i comunicacions (Enxaneta).
La projecció en realitat virtual es farà mitjançant l’ús de 15 ulleres de realitat virtual Oculus, que es podran operar de forma totalment autònoma per personal no especialitzat. D’aquesta manera, les ulleres es podran cedir a ajuntaments, centres cívics i biblioteques de pobles i zones rurals, que sovint es troben excloses de les activitats de difusió científica de les ciències de l’espai.