Tractaments del càncer de mama: infografia

Una proposta de la Laia Vidal

En les darreres dècades els rols del metge i del pacient fixats pel model sanitari paternalista s’estan difuminant. El pacient, llec en la matèria, que abans estava exclòs del procés de presa de decisions de la seva malaltia, comença a ser avui un pacient inclusiu que necessita informació sobre el seu procés patològic, aquesta tendència és creixent i és més evident en aquelles malalties greus com pot ser un càncer perquè el pacient vol entendre la malaltia i prendre partit de les decisions conjuntament amb els professionals de la salut. En aquest sentit la informació destinada al pacient és molt rellevant i cal que estigui controlada, adecuada i validada. En aquest marc, el nostre objectiu principal és posar a l’abast de les pacients de càncer de mama una infografia terminològica en format digital sobre el tema que més preocupa a les pacients de càncer de mama: els tractament. En aquests moments comptem amb un prototip de la infografia que cal desenvolupar informàticament i implementar. El prototip ha estat validat satisfactòriament amb pacients de l’ICO. La metodologia es va desenvolupar en la tesi doctoral que es va defensar el juny del 2021 i que va rebre la màxima qualificació.