Una proposta de la Rosa Estopà
.
La pandèmia generada per la COVID-19 ha portat la nostra societat a viure en una situació mai imaginada molt més enllà de les conseqüències que provoca la propagació de la malaltia. Des del punt de vista lingüístic, aquesta situació ha generat una nebulosa de paraules que han viatjat del món científic a la societat general. Aquest allau de termes que ha arribat a la població general no especialista, ha creat imaginaris sobre la salut i el seu estat emocional. Els nens i els adolescents són un dels sectors més sensibles amb dificultats per comprendre la informació. Ara la pandèmia s’ha relaxat, però els imaginaris segueixen en les ments.
L’objectiu principal que proposem és la publicació de l’estudi de les conceptualitzacions i els imaginaris que dels termes de l’epidèmia tenen els infants de 6 a 14 anys, a través d’un estudi de les definicions que ells mateixos fan d’aquests termes. Aquest estudi permetrà desenvolupar pautes i desplegar pràctiques de comunicació basades en evidències, i implementar intervencions per mitigar impactes de l’anomenada infoxicació. El resultat de l’estudi és una publicació especialitzada impresa i tres infografies terminològiques associades al llibre.
El llibre:
El primer diccionari de medicina il·lustrat: