Sóc la Dolors Aleu

Una proposta de b23 films

“Soc la Dolors Aleu” és un documental en format diari de 40 minuts on la DOLORS ALEU, la primera metgessa de Catalunya i d’Espanya, ens narra la seva vida en primera persona. Visitant els paisatges on va viure, estudiar i treballar la Dolors fem un recorregut per la seva vida i la seva feina, per la seva tesi i valorem els camins científics i socials que va inaugurar contrastant-los amb científiques i expertes actuals.

Els temes són tres: el dret de les nenes a estudiar coses importants com la ciència; l’acceptació del cos de la dona i la higiene sexual. “Soc la Dolors Aleu” és un documental híbrid entre la ficció (un diari imaginat) i testimonis científics i familiars.

Pensem que podem donar a conèixer figures com la de la Dolors Aleu entre les joves i els joves amb narratives més fresques i connectades amb l’audiovisual actual, amb la primera persona i l’estètica de les xarxes. I també pensem que hem d’incidir en la importància de la tasca feta per les referents científiques femenines que hi ha; i no tant en les dificultats de les seves vides.

PENDENT DE FINALITZAR